교수소개(전임교원)
서울캠퍼스
Employees' sustainability behavior: moderating effects of customer environmental awareness
외식 시니어 고객 셀프서비스기술 수용행동에 관한 연구: 기술수용모델(TAM)과 시니어 기술탐색, 학습 및 수용모델(STELA)을 기반으로
외식업체 경영자의 지속가능성 리더십에 따른 종사원의 직무열의와 조직성과에 관한 차이분석
A comparison of the importance of wine supplier quality attributes for on-premise and off-premise wine retail establishments
보호동기이론을 적용한 레스토랑 경영자의 기후변화 불안감과 친환경 운영 전환 의도에 관한 연구 - 환경적 책임의식의 조절효과 중심으로 -
지속가능성 리더십 척도 개발: 외식업체 경영자를 대상으로
외식경영자 관점에서의 대체육 메뉴 품질 속성과 인지된 가치, 태도 및 행동의도에 관한 연구: 혁신성의 조절효과를 중심으로
행동추론이론을 적용한 외식업체의 식물성 대체육 메뉴 도입에 관한 연구: 외식경영자 혁신성의 조절효과를 중심으로
Resistance to blockchain adoption in the foodservice industry: moderating roles of public pressures and climate change awareness
Four decades of sustainable tourism research: Trends and future research directions
Application of the Learning and Exploration-Based Decision-Making Model in Senior Consumer Acceptance and Rejection of Digital Technology Services
사찰음식 미식체험에 대한 지속적 참여의도에 관한 연구:SOR 모델을 기반으로
Normative and informational social influence affecting digital technology acceptance of senior restaurant diners: A technology learning perspective
Blockchain adoption in the food and beverage industry from a behavioral reasoning perspective: moderating roles of supply chain partnerships
Applying the Model of Technology Readiness Index to the Use of Blockchains for the Food Industry
비건식품 소비가치가 비건와인 태도 및 구매의도에 미치는 영향: 와인관여도의 조절효과를 중심으로
Enabling the foodservice industry to transition consumers toward plant-based meat alternatives: A behavioral reasoning perspective
Food Localism and Korean Wine Purchase Intentions Based on the Value-Based Model
Food delivery application user segmentation in the mobile marketing world in China
Environmental cognition and environmental performance in restaurants: roles of green supplier selection and joint actions
규범활성화모델을 적용한 식물성 대체육 구매의도에 관한 연구: 전환비용의 조절효과를 중심으로
Particulate matter source attribution and restaurant mitigation behavioral intentions: an application of attribution theory
수정 IPA를 활용한 와인 공급업체 선정기준에 관한 탐색적 연구: 온 프레미스와 오프 프레미스 소매업체 비교를 중심으로
신선식품 배송 패키지 속성이 소비자 태도, 구매의도에 미치는 영향
어린이를 위한 요리 체험형 밀키트의 선택속성이 신뢰, 소비자의 태도 및 재구매의도에 미치는 영향
Effects of Experience Economy on Korean Temple Food Consumers’ Values, Satisfaction, Behavioral Intention: Generational Comparison
Cocreation of gastronomy experience through cooking classes
채식동기가 비건와인 구매의도에 미치는 영향: 계획된 행동이론을 중심으로
친환경 레스토랑 외식 동기가 친환경 심리 혜택, 태도와 방문 의도에 미치는 영향에 관한 연구
Relationship between Personal Values and Intentions to Purchase Plant-Based Meat Alternatives: Application of the Dual Concern Theory
Applying the sociotechnical systems theory to crowdsourcing food delivery platforms: the perspective of crowdsourced workers
와인소매업체 조직문화와 구매관리자의 역량이 친환경 구매와 환경성과에 미치는 영향: 윤리적 태도의 조절효과
빅데이터 분석을 활용한 코로나19 발병 이전과 이후의 고급 레스토랑 방문고객 인식 비교분석
What Attributes of Meat Substitutes Matter Most to Consumers? The Role of Sustainability Education and the Meat Substitutes Perceptions
Application of the Constraint Negotiation Theory to the Plant-Based Meat Alternatives Food Service Business: An Exploration of Perceived Value and Negotiation-Constraint-Visit Intention Relationships
미세먼지 발생에 대한 레스토랑의 대응 행동: 민감성에 따른 건강위험 확실성의 조절된 조절효과를 중심으로
Green Supply Chain Management Implemented by Suppliers as Drivers for SMEs Environmental Growth with a Focus on the Restaurant Industry
The relationship between ugly food value and consumers’ behavioral intentions: Application of the Theory of Reasoned Action
Emotional congruence among solo diners
Restaurant Service Failures and the Effects on Customer Dissatisfaction and Switching Intentions: Moderating Roles of Guanxi
외식업체 경영자의 미세먼지에 대한 인식이 부정적 감정과 저감행동의도에 미치는 영향 : 운영형태의 조절효과 분석
레스토랑 공급자의 친환경 공급망관리가 레스토랑 협력 및 환경성과에 미치는 영향과 친환경 의식의 조절효과
동물복지인증식품구매에 대한 고객의 기대가치와 태도 및 구매의도에 관한 연구: VAB모델을 기반으로
Customer pressure and restaurant employee green creative behavior: serial mediation effects of restaurant ethical standards and employee green passion
고객이 인지하는 외식기업에서 제조한 HMR에 대한 전환비용이 재구매 의도에 미치는 영향: 자의기반과 구속기반 메커니즘의 이원적 모형을 중심으로
항공사 와인교육서비스 품질이 승무원의 기내와인서비스 직무몰입도와 고객지향성에 미치는 영향: 와인관여도의 조절효과 분석
3D printed food attributes and their roles within the value-attitude-behavior model: Moderating effects of food neophobia and food technology neophobia
What drives restaurant competitive productivity (CP): a comprehensive examination at meso-micro levels
Green Purchasing by Wine Retailers: Roles of Individual Values, Competences and Organizational Culture
Supply chain flexibility fit and green practices: evidence from the event industry
디저트와의 조화를 위한 와인선택속성이 태도와 구매의도에 미치는 영향: 와인 소비자 유형에 따른 조절효과
Supplier selection and partnerships: Effects upon restaurant operational and strategic benefits and performance
Why cleaning the invisible in restaurants is important during COVID-19: A case study of indoor air quality of an open-kitchen restaurant
Understanding customer responses to service failures during the covid-19 pandemic for sustained restaurant businesses: Focusing on guanxi
Clean safety message framing as survival strategies for small independent restaurants during the COVID-19 pandemic
외식관련 코로나 위험 메시지로 인한 부정적 감정이 외식 소비자의 정보 탐색 성향 및 외식행동의도에 미치는 영향
건강신념모델을 기반으로 한 COVID-19 관련 미디어 노출이 코로나 감염에 관한 지각된 위협, 외식 관련 위험 완화 행동에 미치는 영향 :가구 유형의 조절효과를 중심으로